Információk

Mit szállítunk?

Teljeskörű csomagszállítási megoldást biztosítunk. Borítéktól TV-n át hűtőig vállaljuk kis és nagy csomagok kézbesítését belföldi és nemzetközi viszonylatban partnereink segítségével, magánszemélyek és vállalkozások részére egyaránt. Nem vállalunk expressz és garantált kézbesítési idejű küldemény szállítását.

Hogyan szállítunk?

A küldeményeket háztól-házig, a sikeres felvételt követően a lehető leghamarabb a rendeltetési helyéig szállíttatjuk. Az emeletre szállításnak nincs extra díja, azt áraink tartalmazzák. A csomagot a feladónak szükséges megfelelő, szállításra alkalmas csomagolással ellátni. A szállítási folyamat során automata email és sms értesítést küldünk. XXL FUTÁR nem garantált kézbesítési idejű küldemény késedelmes kézbesítéséért kártérítési felelősséggel nem tartozik.

Mennyiért szállítunk?

Egyszerű és kényelmes ügymenetet biztosítunk, kiszámítható árakkal, mely már a megrendeléskor látható, extra költségek nélkül. A közzétett bruttó árak a végleges, teljes szállítási díjat jelentik. Vagyis nálunk nincs ügyviteli díj, nincs üzemanyag felár, nincsenek egyéb rejtett költségek. Extra díj ellenében kérhető utánvétkezelés és csomagbiztosítás.

Hogyan csomagoljak?

A legbiztonságosabb csomagolóanyag a kartondoboz. Amennyiben olyan méretű a küldemény, hogy nem tudják kartondobozba tenni, kérjük a tárgy kiálló, sérülékeny részeire helyezzenek vastag kartonpapírt és a küldeményt így csomagolják körbe buborékos fóliába (annak hiánya esetén normál fóliába).

Csomagolatlanul is felveszik a futárok a küldeményemet?

A feladó – függetlenül attól, hogy személye megegyezik-e a megrendelőével – feladata és felelőssége gondoskodni a küldemények szállításra alkalmas címzéséről és a tartalom jellegéhez igazodó, azt megfelelően védő, biztonságos csomagolásáról. A csomagolás minden esetben a feladó felelőssége, a feladó és a címzett érdeke, hogy a küldemény épségét megóvják. A küldeményt el tudjuk szállítani csomagolás nélkül is, azonban ilyenkor természetesen nem tudunk felelősséget vállalni a küldemény épségéért. Minden esetben azt javasoljuk, hogy hiánytalanul csomagolják a küldeményeket.XXL FUTÁR  utólag nem fogad el olyan hivatkozást, hogy a felvételkor a futárnak látnia kellett volna a nem megfelelő csomagolást és meg kellett volna tagadnia a felvételt. A megfelelő csomagolás kizárólag a feladó feladata és felelőssége, annak részletes átvizsgálását, illetve minősítését XXL FUTÁR nem vállalja.

Nincs csomagolóanyagom! A futár tud segíteni a csomagolásban?

XXL FUTÁR nem tud segíteni a csomagolásban, bármely nagyobb barkácsáruházban, gazdaboltban beszerezhető vastagabb csomagolófólia illetve kartondoboz, kartonpapír.

Hova kerül a feladott csomagom?

Minden áru partnereink segítségével, gyűjtőfuvarozás keretein belül kerül be a budapesti elosztó központba. Így tudjuk garantálni az országos lefedettséget, tehát Magyarország bármely pontján felvett és leadott küldeményt ugyanazon áron szállítunk adott kategóriában. Fontos, hogy nem végzünk azonnali szállítást semmilyen esetben sem.

Mit kell tudni a gyűjtőszállításról és a szállítási határidőkről?

A csomagok a felvétel után minden esetben Budapestre kerülnek a központi raktárba, ahol ezt követően elosztásra kerülnek a küldemények. A feldolgozás után a raktárban megtervezik a csomag útját, hogy az a legrövidebb úton, a leggyorsabb idő alatt a leggazdaságosabb módon jusson el a címzetthez. Nagy méretű küldemények esetében a raktárba érkezést követően 72 órán belül teljesül a szállítások 95%-a. Extra nagy méretű küldemények esetén a szállítási idő hosszabb is lehet. A gyűjtőszállítás során a küldemény többszöri átrakodáson esik át, ezért is nagyon fontos, hogy megfelelő módon legyen csomagolva.

Mi történik, ha az előzetesen megadott súlynál nehezebb és/vagy terjedelmesebb a csomagom?

Partnereink minden küldemény esetén átmérik a csomag súlyát és befoglaló méreteit. Amennyiben eltérés van a megrendelő által megadott és a tényleges adatok között, a fuvardíjat egyoldalúan módosíthatja XXL FUTÁR és a módosításból eredő kár megrendelő részére kiszámlázásra kerül. 

Mit jelent a térfogatsúly számítás?

A fuvardíjszámítás alapja a súly és a méret függvénye. Ezért lehet ugyanolyan súlyú, más méretű küldeményeknek különböző ára. XXL FUTÁR  megrendelési oldala az adatok kitöltését követően automatikusan kalkulál, alábbi szabályok figyelembe vételével:
Nagy terjedelmű küldemények esetében a térfogatsúly számításra vonatkozó szabályok az irányadók.
Térfogatsúly /dimenzionált súly (kg) = (szélesség x magasság x hosszúság) / 6000 [cm].
Nagy terjedelem: a méretek alapján számított súly nagyobb, mint a ténylegesen mért tömeg. Ilyen esetben automatikusan a nagyobb súly kerül kiszámlázásra a fuvardíj fizetőnek.

Ki és hogyan fizetheti a szállítási díjat?

Minden esetben a megrendelő fizeti a szállítási díjat és az általa megadott email címre küldjük automatikusan az e-számlát. Megbízás leadásakor az oldalon azonnali kártyás vagy banki átutalásos fizetés közül lehet választani. Banki átutalás esetén a fuvarszervezést az összeg számlánkra érkezését követően kezdjük meg! 

Hogyan fizetheti a címzett a szállítást?

Megrendelő lehet feladó és címzett egyaránt. Amennyiben feladóként rendeli meg a szállítást és a szolgáltatás díját a címzett fizeti tüntesse fel a szállítási díjat beszedendő utánvétként.

Mikor kapom meg az utánvét összeget?

Beszedett utánvét összegét azt követően utaljuk a megadott bankszámlaszámra, amint partner cég elszámolt vele XXL FUTÁR felé.  Az összeg beérkezését követően 8 napunk van elutalni az utánvét összeget. XXL FUTÁR a beérkező utánvétösszegeket automatikusan, a megrendelő által rendszerben rögzített bankszámlára továbbítja.

Hogyan vegyem át a csomagot?

Fontos, hogy átvételkor alaposan vizsgáljátok át a küldeményt a futár jelenlétében, és amennyiben bármilyen rendellenességet tapasztaltok a csomagon, akkor jelezzétek azonnal a kézbesítő futárnak, akinek kötelessége a sérülés tényét rögzíteni a fuvarlevélen, vagy jegyzőkönyvet kell kiállítania a szállítás közben történt sérülésről. Az aláírt fuvarlevéllel/terminállal hitelesíted az átvételt, ezt követően XXL FUTÁR nem fogad el panaszt és kártérítési igényt a küldemény állapotára vonatkozóan.

Sérült a küldemény? Ilyenkor mi a teendőm? Kihez fordulhatok?

Legfontosabb a csomag átvételekor a sérülés dokumentálása a futár által aláírt példányon/terminálon. Ezt követően elengedhetetlen a sérülés bejelentése az info@xxfutar.hu címre küldött üzenettel, melynek tartalmaznia kell az egyedi XXL azonosítót, valamint a sérülés körülményeinek részletezését lehetőség szerint fényképes dokumentációt.

Milyen kártérítést kaphatok?

Az alap értékbiztosítást a fuvardíj 50 000 Ft-ig tartalmazza. Extrán, különdíj ellenében értékbiztosított küldemény esetén, amennyiben a fuvarlevélen rögzítették a sérülés tényét, úgy XXL FUTÁR 30 napon belül köteles lefolytatni belső vizsgálatot, és a kártérítés mértékét meg kell állapítania. Ilyen esetben XXL FUTÁR jogosult a küldemény értékét a Feladó által biztosított kereskedelmi beszerzési számlával ellenőrizni.

Mi történik ha címzett nem veszi át a küldeményt?

A küldemény átvételének megtagadása esetén, a csomag visszaszállításra kerül a feladóhoz, a fuvardíj mértéke a visszaszállítástól függetlenül nem változik annak költségeit a megrendelő viseli.

Biztonságos kezekben vannak a megrendeléskor megadott személyes adataim?

XXL FUTÁR a szállításban résztvevő partner futárszolgálat részére továbbítja a szállítással kapcsolatos információkat és adatokat. Bővebb információkért kérjük olvasd el részletes adatvédelmi és adatkezelési tájékoztatónkat.