Információk

Milyen szolgáltatások közül választhatok?

Futárszolgálati kézbesítés, autóalkatrész és nagy csomag házhozszállítás. Fix áras belföldi raklapos szállítás utánvét opcióval, közúti szállítmányozás Európa közel teljes területén. Komplett rakomány, részrakomány és gyűjtőszállítmányozás megvalósítása.

Hogyan szállít az XXL Futár?

A küldeményeket háztól-házig, a sikeres felvételt követően a lehető leghamarabb a rendeltetési helyéig szállíttatja az XXL Futár. Az emeletre szállításnak nincs extra díja, azt a feltüntetett árak tartalmazzák. A csomagot a feladónak szükséges megfelelő, szállításra alkalmas csomagolással ellátni. A rendszer a szállítási folyamat során automata email és sms értesítéseket küld megbízó és címzettje számára. 

Mennyiért szállítják küldeményem?

Egyszerű és kényelmes ügymenet, kiszámítható árakkal, mely már a megrendeléskor látható, extra költségek nélkül. A közzétett bruttó árak a végleges, teljes szállítási díjat jelentik. Vagyis az XXL Futárnál nem találsz ügyviteli díjat, nincs üzemanyag felár, nincsenek egyéb rejtett költségek. Külön díj ellenében kérhető extra szolgáltatás az utánvétkezelés és a csomagbiztosítás. Ha olyan méretű küldeményt, áruszállítási megbízást rögzítesz, mely nem adható fel futárszolgálattal, akkor azon megbízásodra fuvarszervezést kísérel meg az XXL.

Hogyan csomagoljak?

Ide kattintva elolvashatod csomagolási útmutatónkat! A legbiztonságosabb csomagolóanyag a hungarocell kitöltés, kartondoboz külső csomagolás. Amennyiben olyan méretű a küldemény, hogy nem tudnád kartondobozba tenni, kérjük a tárgy kiálló, sérülékeny részeire helyezz vastag kartonpapírt, az élekre minden esetben extra élvédő kartont és a küldeményt így csomagd körbe buborékos fóliába (annak hiánya esetén normál barkácsáruházban beszerezhető csomagolófóliába).

Csomagolatlanul is felveszik a futárok a küldeményemet?

A feladó – függetlenül attól, hogy személye megegyezik-e a megrendelőével – feladata és felelőssége gondoskodni a küldemények szállításra alkalmas címzéséről és a tartalom jellegéhez igazodó, azt megfelelően védő, biztonságos csomagolásáról.A feladó és a címzett együttes érdeke, hogy a küldemény épségét megóvják. A küldemény becsomagolásának ellenőrzését, a felvétel megvalósíthatóságát partner futárszolgálat a helyszínen felülbírálhatja. Minden esetben azt javasoljuk, hogy hiánytalanul csomagold a küldeményedet. A csomagolatlan áru sérülékeny, balesetveszélyes, a dolgozók és a többi áru épségét veszélyezteti, ezért nem adható fel futárszolgálattal. Kérjük, hogy minden terméket csomagolj be kartondobozba, vagy fóliázva úgy, hogy szállítható legyen és a dobozon, fóliázáson belül is védve legyen az áru. XXL FUTÁR  utólag nem fogad el olyan hivatkozást, hogy a felvételkor a futárnak látnia kellett volna a nem megfelelő csomagolást és meg kellett volna tagadnia a felvételt. A megfelelő csomagolás kizárólag a feladó feladata és felelőssége, annak részletes átvizsgálását, illetve minősítését XXL FUTÁR nem vállalja.

Nincs csomagolóanyagom! A futár tud segíteni a csomagolásban?

XXL FUTÁR nem tud segíteni a csomagolásban, bármely nagyobb barkácsáruházban, gazdaboltban beszerezhető vastagabb csomagolófólia illetve kartondoboz, kartonpapír. A futár napja, címei sorbarendezése miatt nem tudja és nem várhatja meg a küldemény becsomagolását. Csak elkészített, becsomagolt, felcímkézett árut tud magával vinni a felvételre érkezéskor.

Hova kerül a feladott csomagom?

Minden áru gyűjtőfuvarozás keretein belül kerül be a budapesti elosztó központba. Így tudja garantálni az XXL Futár az országos lefedettséget, amivel Magyarország bármely pontján felvett és leadott küldeményt ugyanazon áron szállít adott kategóriában. Emiatt nincs azonnali szállítást semmilyen esetben sem.

Mit kell tudni a gyűjtőszállításról és a szállítási határidőkről?

A csomagok a felvétel után minden esetben Budapestre kerülnek a központi raktárba, ahol ezt követően elosztásra kerülnek a küldemények. A feldolgozás után a raktárban megtervezik a csomag útját, hogy az a legrövidebb úton, a leggyorsabb idő alatt a leggazdaságosabb módon jusson el a címzetthez. Nagy méretű küldemények esetében a raktárba érkezést követően 72 órán belül teljesül a szállítások 95%-a. Extra nagy méretű küldemények esetén a szállítási idő hosszabb is lehet. A gyűjtőszállítás során a küldemény többszöri átrakodáson esik át, ezért is nagyon fontos, hogy megfelelő módon legyen csomagolva.

Mi történik, ha az előzetesen megadott súlynál nehezebb és/vagy terjedelmesebb a csomagom?

XXL Futár és futárszolgálati partnerei minden küldemény esetén átmérik a csomag súlyát és befoglaló méreteit. Amennyiben eltérés van a megrendelő által megadott és a tényleges adatok között, a fuvardíjat egyoldalúan módosíthatja XXL FUTÁR és a módosításból eredő kár megrendelő részére kiszámlázásra kerül. 

Mit jelent a térfogatsúly számítás?

Az XXL fuvardíjszámítás alapja a súly és a méret függvénye. Ezért lehet ugyanolyan súlyú, más méretű küldeményeknek különböző ára. XXL FUTÁR  megrendelési oldala az adatok kitöltését követően automatikusan kalkulál, alábbi szabályok figyelembe vételével:
Nagy terjedelmű küldemények esetében a térfogatsúly számításra vonatkozó szabályok az irányadók.
Térfogatsúly /dimenzionált súly (kg) = (szélesség x magasság x hosszúság) / 5000 [cm].
Nagy terjedelem: a méretek alapján számított súly nagyobb, mint a ténylegesen mért tömeg. Ilyen esetben automatikusan a nagyobb súly kerül kiszámlázásra a fuvardíj fizetőnek.

Ki és hogyan fizetheti a szállítási díjat?

Minden esetben a megrendelő fizeti a szállítási díjat és az általa megadott email címre kerül kiküldésre automatikusan az e-számla. Megbízás leadásakor az oldalon azonnali kártyás vagy banki átutalásos fizetés közül lehet választani. Banki átutalás esetén a fuvarszervezés az összeg XXL Futár számlájára érkezését követően kezdődik meg! 

Hogyan fizetheti a címzett a szállítást?

Megrendelő lehet feladó és címzett egyaránt. Amennyiben feladóként rendeled meg a szállítást és a szolgáltatás díját a címzett fizeti, tüntesd fel a szállítási díjat beszedendő utánvétként.

Mikor kapom meg az utánvét összeget?

Beszedett utánvét összegét azt követően utalja szolgáltató a megadott bankszámlaszámra, amint partner futárszolgálat elszámolt vele XXL FUTÁR felé.  Az összeg beérkezését követően 8 napon belül teljesül az utánvét összeg utalása. XXL FUTÁR a beérkező utánvétösszegeket automatikusan, a megrendelő által rendszerben rögzített bankszámlára továbbítja.

Hogyan vegyem át a csomagot?

Fontos, hogy átvételkor alaposan vizsgáld át a küldeményt a futár jelenlétében, és amennyiben bármilyen rendellenességet tapasztalsz a csomagon, akkor jelezd azonnal a kézbesítő futárnak, akinek kötelessége a sérülés tényét rögzíteni a fuvarlevélen, vagy jegyzőkönyvet kell kiállítania a szállítás közben történt sérülésről. Az aláírt fuvarlevéllel/terminállal hitelesíted az átvételt, ezt követően XXL FUTÁR nem fogad el panaszt és kártérítési igényt a küldemény állapotára vonatkozóan.

Sérült a küldemény? Ilyenkor mi a teendőm? Kihez fordulhatok?

Legfontosabb a csomag átvételekor a sérülés dokumentálása a futár által aláírt példányon/terminálon. Ezt követően elengedhetetlen a sérülés bejelentése az info@xxfutar.hu címre küldött üzenettel, melynek tartalmaznia kell az egyedi XXL azonosítót, valamint a sérülés körülményeinek részletezését, lehetőség szerint fényképes dokumentációt.

Milyen kártérítést kaphatok?

Az áru biztosított értékének megfelelő, nettó beszerzési számlával igazolt összeghatárig járhat kártérítés. Az alap értékbiztosítás 50 000 Ft-ig díjmentesen rögzíthető. Különdíj ellenében, extra értékbiztosított küldemény esetén megadott értékhatárig. Amennyiben a fuvarlevélen rögzítették a sérülés tényét, úgy XXL FUTÁR 30 napon belül köteles lefolytatni vizsgálatot, és a kártérítés mértékét meg kell állapítania. Ilyen esetben XXL FUTÁR jogosult a küldemény értékét a Feladó által biztosított kereskedelmi beszerzési számlával ellenőrizni.

Mi történik ha címzett nem veszi át a küldeményt?

A küldemény átvételének megtagadása esetén, a csomag visszaszállításra kerül a feladóhoz, a fuvardíj - továbbá a partner futárszolgálattól XXL Futár felé kiszámlázott visszaszállítási, címmódosítási díjakat szolgáltató továbbhárítja megrendelő részére.

Vállalkozóként, webáruházként is van lehetőségem feladni az XXL-el?

Az XXL Futár sikeres webáruházak, eredményes KKV-k, jól menő egyéni vállalkozók megbízható futárszolgálati partnere. Töltsd ki céges ajánlatkérőnket és a megadott elérhetőségeken felvesszük veled a kapcsolatot.

Egyszerű a vállalati regisztrációs folyamat?

Csupán néhány kattintás. Mint céges ajánlatkérőnek, a normál regisztrációt követően átállítjuk jogosultságod és láthatod a partneri admin felületet. Itt rögzítheted állandó feladási címed, és banki adataid, amit ezután már nem kell többé megadnod. Kezdődhet is a közös munka.

Mi szükséges az első rendelés leadásához partnerként?

Az admin felület teljeskörű használatához az adataid hiánytalan kitöltése szükséges. A futár első alkalommal lehet, hogy nehezebben talál meg, de minél hamarabb, minél sűrűbben adsz fel, annál inkább automatikussá válik a csomagfelvétel is. A szerződés formai részét egy scanneléssel meggyorsíthatod, de postán mindenképp szükséges az eredeti példány visszaküldése.

Biztonságos kezekben vannak a megrendeléskor megadott személyes adataim?

XXL FUTÁR kizárólag a szállításban résztvevő partner futárszolgálat, szállítmányozási alvállalkozó részére továbbítja a szállítással kapcsolatos információkat és adatokat. Bővebb információkért kérjük olvasd el részletes adatvédelmi és adatkezelési tájékoztatónkat.